söndag 25 juli 2010

Min shabby chic balkong

Jag tycker mycket om Shabby chic-stilen då det gäller inredning, kläder och pyssel. Slitet och nött är vackert. Jag har pysslat med lite annat än scrapbooking och kortmakeri på sista tiden. Vi har en tråkig balkong som vi nästan aldrig använder. Nu har jag gjort ett försök att få den lite mysigare. Golvet behöver en omgång färg men det får vänta ett tag. Möblerna har jag målat vita. Orkidén har fått flytta ut. Jag har läst någonstans att det främjar blomningen med temperatursänkningen som blir på natten. Hoppas kan man alltid. Inga dynor och eller fikautrustning blev det idag, det är bara 13 grader här. Brrr! Min Krasse har jag planterat i en gammal konserveringsapparat. Så kom den till användning också, det trodde jag aldrig.






2 kommentarer:

Anonym sa...

UUUUNDERBART!! Va du har lyckats! Va mysigt att sitta på din fina ballkong och dricka kaffe. Det där gjorde du bra!

Kram Linda (Jolin)

Unknown sa...

wow, vad fint du gjort det!