tisdag 2 november 2010

Nu är det jul igen


Hej!
Regnet det bara öser ner... Det smattrar rejält på fönstren. Skönt att vara inne. Jag trotsade ryggvärken med en stunds kortmakeri. Idag landade det ett paket med pyssel i postlådan. Jag kastade mig över innehållet som bestod av mestadels papper med julmotiv. Här kommer det första resultatet. Det mönstrade pappret kommer från Pion design, Väntan på tomten, Julgransvisa (jag har använt båda sidorna). Textstämpeln kommer från Prick-i-form och motivstämpeln är från Magnolia. Jag embossade textstämpeln med guldpulver och drog med Fluid chalk över den. Tilda är färglagd med Promarkers och har fått stickles på vingarna. Kanterna på pappren är chalkade med Fluid chalk Creamy brown. På kanten av kortet la jag guldstickles. Kram på er

5 kommentarer:

Frusvea sa...

Åh vilket gulligt kort! Jag har minsann gjort julkort idag ;)
Klockstämplarna kommer från Gel-a´-tins. Mycket användbara
Krya på ryggen nu!
kram Cina

Christina sa...

A stunning card you made there Frida! Beautiful!
Hugs Kristel

Heidi sa...

Så nydelig kort du har laget!
Lekre farger du har brukt:)
Pion Design papirene er bare så skjønne og du har pyntet så flott.
Klem:)

tess sa...

Du gör så otroligt fina kort....

Gurkiss sa...

Jätte fint julkort...

kram kram Gurkiss