måndag 6 augusti 2012

Handgjorda blommor / Handmade flowers

Hej!
Jag har gjort ett lila kort. Lila är en favoritpysselfärg. Det här söta motivet från Magnolia är egentligen en julstämpeln men jag tycker att den funkar året om. De mönstrade pappren kommer från Maja Designs serie Ska vi ta en fika. Som vanligt har jag färglagt motivet med Promarkers.


De minsta blommorna har jag gjort själv av pappersremsor och halvpärlor. Väldigt enkla men jag tyckte att de passade på det här kortet.

Med detta kort deltar jag i:
Just Magnolia Week 168 - Handmade Flowers (the smallest flowers are handmade)

Ha en fin kväll!
Här är det spöregn som vanligt men vad gör det när det är OS på tv.
Kram

11 kommentarer:

Jasmine sa...

Jag måste säga att jag tycker att du skapar mycket vackert. Väldigt roligt att se. Jag återkommer, absolut. :)
Kram

Tess Ekwall sa...

wow!! frida, vilket fantastiskt fint kort!! älskar de lila tonerna. tilda är supersöt. väldigt välgjort! snygga blommor med, ska oxå prova att göra sånna på mitt nästa kort. önskar dig en härlig dag. kram, tess.

Maritha sa...

Såååå himla fint med lilla och ditt kort är verkligen bara tokfint!! =)

Kramen

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Frida!
Wow! så snyggt kort du gjort, me like:) Lila är mycket vackert. Stämpeln är så söt, och så fint målat:) Blommorna du gjort är jättefina:))

Kramizar Marie

Iffa ...... sa...

Ett underbart fint kort, jag ällllllskar lila, det är en så underbar färg!!!
Den stämpeln funkar verkligen året om, jättefin och snyggt färglagt!
Kram Iffa

Tesa sa...

Underbart kort! Du är så duktig på att färglägga.
Hoppas du haft en fin sommar. Snart är det ju mässa/träff igen här i stan. Kommer du dit?

Kram Tesa

stickochpysseltokig.blogg.se sa...

Vackert kort, du är så duktig. Kram

Marita Johansson sa...

Heeeelt uuuuunderbart fint kort

Kraaam

Tesa sa...

Jag ska vara med på träffen, och shoppa massor på mässan:D, har varit med på träffen varje gång och kan inte missa det;) Längtar såååå! Ha det bäst!

Kram Tesa

KatarinaR sa...

Hejsan!
Ett härligt kort i så fin mild lila färg! Gillar wellpappen, spetsen och de söta blommorna du har gjort.
Kram!

Åsa/asamia sa...

Jättefint kort du gjort! Lycka till med tävlingen!