söndag 12 oktober 2014

Julkort med Magnoliamotiv

Hej!
Hoppas att ni har haft en fin helg. Min har varit helt okej. Igår städade jag och krattade löv. Idag har jag knåpat ihop ett julkort:


Jag har använt mig av en av stämplarna i Magnolias senaste kollektion. Jag vet tyvärr inte vad den heter. Min vän Marie var snäll och köpte med den till mig när hon var på Magnoliadagen.


Jag har färglagt motivet med Distress INK refiller på 200 grams akvarellpapper. Över motivet har jag embossat med Frantage chunky white Deep Impression embossing enamel. Diesen, textstämpeln, pärlorna och det mönstrade pappret kommer även de från Magnolia. De små enkvistarna är utstansade med en Martha Stewart punch.



Med detta kort vill jag delta i följande utmaningar:
Simply Magnolia Challenges - Lace and Pearls
Tildas Town - Challenge # 125 Use your Christmas Stash
Time for Magnolia Challenge - Challenge # 67 Let´s play Bingo (Lace, Dies, Tag)
Midweek Magnolias - #99 Anything goes
Deep Ocean Challenge Blog - Challenge #88 Christmas in October
Card and Scrap - Udfordring #83 Brug Dies

Ha en fin dag!
Kram

21 kommentarer:

The Craft Bucket sa...

Just gorgeous, thank you for playing along with us at TILDA'S TOWN this week & the very best of luck. Jane x

Christina sa...

Woww a real beauty Frida!!
Hugs Kristel

Ustvarjalni utrinki Tamara P. sa...

Gorgeous card Frida,
the new Tilda is so cute
hugs Tamara

Maritha sa...

Suuuuperfint kort! Gillar ju när det är otraditionella julfärger :)

Kraaaaam

Susi sa...

Beautiful christmas card. Love the cute new image and your colouring.
Hugs
Susi

Marita Johansson sa...

Alldeles superfint


Kraaaam

Ulla sa...

Så helt underbart julkort.
Kram Ulla

Ulla sa...

Så helt underbart julkort.
Kram Ulla

Anna sa...

Vilket härligt kort!!! Gillar verkligen att det är rosa, samt snöflingorna o stjärnorna :)
Kraaam

Susy sa...

VILKET UNDERBART VACKER JULKORT, VÄNNEN!

KRAM SUSY

Suzi Mac sa...

A beautiful card, love your choice of Tilda, Your layout and wonderful attention to detail. Thank you for coming over to play with us at Midweek Magnolias. Good luck!
Hugs Suzi

Barbara GR sa...

This is just adorable! I love it!
Thank you for playing along with us at Midweek Magnolias!
Hugs, Barbara GR

Greta sa...

Oh my goodness--sweet, beautiful, feminine! I could sit & stare at this all day!

coops sa...

so gorgeous and pretty.adorable tilda and i love your beautiful details and colouring :D

xx coops xx

Unknown sa...

Så fint Frida, jag tycker om din färgsättning och kombination. Superkul att jag får kommentera hos dig denna veckan :) Tack för att du deltar i Tilda Towns blogg tävling. Önskar dig lycka till, Kram Malin

LottesCards sa...

Love your soft colouring! And the beautifull details. The colours ar gourges!!! Thanks for playing at TFMC. Hugs Lotte

lios_alfar sa...

Absolutely gorgeous Frida!!! I love image and details!
Thank you for joining us at Tilda’s Town challenge!
Hugs, Gosia

Karen sa...

Your card is gorgeous! Beautifully done - perfect Tilda.

Thanks for joining us at Simply Magnolia.

Karen

Pam Sparks sa...

She's a doll Frida! so pretty in your pink coloring! Thanks for joining us at TT this week!

Marrie sa...

What a lovely card!!

Hugs Marrie

Tess Ekwall sa...

Åh vilket underbart julkort du gjort!! Tokälskar stämpeln och din färgläggning är grym!! Bra jobbat! Lycka till i utmaningarna och ha en härlig vecka. Kram, Tess.